تلویزیون اولد چیست؟

 

مخفف عبارت organic light-emitting diode و به معنی «دیود ارگانیک گسیل دهنده‌ی نور» است. از لحاظ فنی، نمایشگر‌های اولد از لایه‌ای از مواد ارگانیک که بین دو الکترود قرار گرفته است، تشکیل می‌شوند. اما آنچه یک مصرف کننده‌ی معمولی کافی است بداند، این است که در نمایشگرهای OLED بر خلاف LCD هر پیکسل خودش نور خود را تأمین می‌کند.
در نمایشگرهای LCD نور صفحه در پس‌زمینه تولید می‌شود و با عبور از کریستال‌های مایع و سپس فیلتر رنگی، رنگ‌های متفاوت به خود می‌گیرد. حال اگر منبع این نور پس‌زمینه لامپ‌های LED باشند، تولیدکنندگان روی آن نمایشگر یا تلویزیونِ LCD، نام گمراه کننده‌ی LED را می‌گذارند.

دراین‌میان OLEDها (Organic Light Emitting Diode) که از پلیمرهای ساطع‌کننده‌ی نور تشکیل شده‌اند، نمایشگرهایی نازک و کم‌مصرف هستند که از فناوری‌ کاملاً متفاوتی در‌مقایسه‌با فناوری پنل‌های LCD استفاده می‌کنند.

نمایندگی الجی در تبریز-نمایندگی تعمیرات الجی در تبریز-نمایندگی قیلیپس در تبریز

 

پنل OLED چیست؟

 

درحال‌حاضر، فناوری به‌کار‌رفته در پنل OLED‌ به‌عنوان پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین فناوری ساخت نمایشگر در دنیا شناخته می‌شود و از LEDهای ارگانیک بسیار کوچکی استفاده می‌کند که درصورت دریافت الکتریسیته، نور رنگی ساطع می‌کنند. برای ایجاد تصویری در نمایشگر، تنها به نورهای قرمز و سبز و آبی‌نیاز داریم و پنل OLED یا دیود ساطع‌کننده‌ی نور ارگانیک (Organic Light Emitting Diode) با ارسال سیگنال الکتریکی به هر پیکسل جداگانه، این نور‌ها را تولید می‌کند و دیگر به نور پس‌زمینه نیازی ندارد.

 

میلیون‌ها LED کوچک در نمایشگرهای OLED می‌توانند با استفاده از فناوری تابشی به‌تنهایی و به‌صورت مستقل از هم رنگ خاصی تولید کنند. این LEDها با روشن و خاموش شدن رنگ مشکی را در عمیق‌ترین حالت ممکن نمایش می‌دهند و کنتراست بسیار زیادی تولید می‌کنند.

میزان توانایی تولید رنگ مشکی در هر نمایشگر، از عوامل تعیین‌کننده مهم‌ در کیفیت تصویر آن‌ها است و OLEDها با کمک فناوری ساخت خود، بهتر از هر نمایشگر دیگری می‌توانند رنگ مشکی را نمایش دهند. علاوه‌بر‌این، پنل‌های OLED زوایای دید وسیع را با کیفیتی چشمگیر ارائه می‌دهند و زمان پاسخ‌گویی آن‌ها نیز تقریباً آنی است.

مزایا و معایب تلویزیون هایOLED

برای خرید تلویزیون باید نکاتی را در نظر بگیریم و باید تکلیفمان را روشن کنیم که چه نوع تلویزیونی با چه رزولوشن می خواهیم و چه نوع نمایشگری برایمان مناسب تر است. یک تلویزیون LCD می تواند کیفیت مورد نظر را داشته باشد، یا نه باید حتماً پلاسما باشد، شاید هم OLED ها. و باید حتماً تلویزیونی از نوع 4k داشته باشیم تا خیال مان از بابات کیفیت آن راحت شود.

 شاید هم زیبایی و ظرافت تلویزیون های منحنی فریبنده ترین نوع تلویزیون برایتان باشد.

 برترین تلویزیون های OLED نسبت به سایر تلویزیون های دیگر بر کسی پوشیده نیست و ناگفته پیداست که این تلویزیون ها با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و کیفیت و وضوح شگفت انگیز خود بهترین گزینه برای تماشای هر نوع محتوای ویدیویی هستند

تلویزیون های OLED با این همه نازکی و سبکی و نمایش رنگ مشکی پر کلاغی و کم مصرف بودن و وضوح بالا، می توانند شما را هیجان زده کنند.

 این تلویزیون ها مخصوصاً برای کسانی که به دیدن فیلم های اکشن و سریع و مسابقات ورزشی علاقه دارند، بسیار مناسب است. چرا که با نرخ نوسازی سریع تصاویر پدیده ی تاری تصاویر متحرک را به کلی از بین می برند. با نرخ نوسازی تا 1000 برابر بیشتر از انواع LCD های رایج در بازار می توان تماشای تصاویر سریع را لذت بخش تر کرد.

دقت کرده اید، هنگامی که به تماشای فیلم های سریع می نشینید، تصاویر تار و ناواضح دیده می شوند! این مشکل به خاطر نرخ نوسازی پایین است. خوشبختانه در OLED ها این مشکل به کلی حل شده است. همچنین به دلیل این که هر پیکسل موظف است روشنایی مورد نیاز خودش را تامین کند، کنتراست در این تلویزیون ها بی نهایت است، و رنگ مشکی عمیق هدیه ی این کنتراست فوق العاده به تلویزیون شماست.

همچنین قابلیت پخش سه بعدی در تلویزیون هایOLED از نوع اکتیو و پسیو، یکی دیگر از مزیت های این تکنولوژی به حساب می آید.

 حالا اگر تلویزیون های OLED به دلتان نشسته است، علاوه بر ال جی، سامسونگ و به تازگی سونی و پاناسونیک هم به تولید کنندگان این نوع تلویزیون پیوسته اند.

 در انتخاب برند هم دستتان باز هست و می توانید از بین بهترین های ال جی، یا از بین بهترین های سامسونگ و یا شاید هم از بین تلویزیون ها ی سونی تلویزیون ایده آل خود را پیدا کنید.

 از سال 2013 ساخت تلویزیون‌ های خمیده و OLED شروع شد و کمپانی‌ های مختلف ساخت اولین تلویزیون‌ های OLED خود را شروع کردند؛ در این سال ها کمپانی‌ های بزرگی همچون ال جی، سامسونگ و سونی، رزولوشن تلویزیون‌ هایشان را وارد مرحله‌ جدیدی کرده اند و آن ها را با استانداردهای جدید معرفی می کنند.

تلویزیون‌ هایی که امروزه توسط این کمپانی‌ ها تولید می شوند، اغلب کیفیت تصویر 4K دارند و حضور تلویزیون های Full HD را در این میان کمرنگ و کمرنگ تر کرده اند. کمپانی‌ های رقیب هر روزه با فناوری های جدید قصد به خاک کشاندن پشت رقیبانشان را دارند.

 امروزه که نام تلویزیون‌ های OLED را در هر گوشه و کناری می شنویم، لازم است در مورد آن ها اطلاعات کافی داشته باشیم تا قبل از اینکه بابت آن ها پول زیادی پرداخت کنیم بدانیم که آیا این تلویزیون ها نیاز ما را برآورده می کنند یا برای نیازهایمان تلویزیون LED بهتر است؟ پس برای دریافت جواب این سوال میتوانید با  متخصص های ما در تماس باشید

شماره تماس: 09143300875

 

whatsapp