تلویزیون نانوسل چیست؟ همه چیز درباره نانوسل ال جی


در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد فناوری صفحه نمایش ال‌جی بدانید، از جمله مقایسه آن با OLED و QLED.

یکی از کارهایی که سازندگان تلویزیون دوست دارند انجام دهند این است که نوآوری های خود را انواع نام های فانتزی بگذارند. مشکل اینجاست که اغلب غیرممکن است که بدانیم آیا این نام‌ها واقعاً برای چیزی مهم هستند یا خیر - یا اینکه آنها به تازگی توسط یک بخش بازاریابی اختراع شده‌اند تا خریداران را جذب کنند.

با این حال، گاهی اوقات، آنها می توانند هر دو باشند - و این مورد در تلویزیون های نانوسل ال جی است. هر تلویزیون ال‌جی که دارای برچسب NanoCell باشد، قطعاً از نظر کیفیت بالاتر از مدل‌های استاندارد 4K آن‌ها است - اما همانطور که احتمالاً انتظار دارید، باید کمی بیشتر هزینه کنید. اما ارزشش را دارد؟ یا باید مسافت بیشتری را طی کرد و روی یک مجموعه OLED سرمایه گذاری کرد؟

در این مقاله، ما قصد داریم به بررسی فناوری نانوسل ال‌جی بپردازیم - چه کاری انجام می‌دهد، آیا ارزش هزینه‌های اضافی را دارد و چگونه با OLED و QLED مقایسه می‌شود. ما همچنین نمونه‌های برجسته‌ای از تلویزیون‌های NanoCell را که در حال حاضر از LG در دسترس هستند، انتخاب کرده‌ایم. برای یک مرور کلی از آنچه باید قبل از خرید تلویزیون جدید بدانید، بهترین راهنمای خرید تلویزیون ما را از دست ندهید.

تلویزیون نانوسل چیست؟

تلویزیون‌های NanoCell جزئیات بیشتری به جز آنچه که 4K در حال حاضر ارائه می‌دهد، به شما ارائه نمی‌دهند. شما هنوز همان 8 میلیون پیکسل یا بیشتر را در اختیار دارید (می توانید راهنمای تلویزیون 4K ما را بخوانید تا نگاهی عمیق به تلویزیون Ultra HD داشته باشید). فناوری NanoCell تماماً این است که این پیکسل‌ها را تا حد ممکن زیبا جلوه دهد.

گاهی اوقات، وقتی در مورد نوآوری در فناوری تلویزیون می خوانید، فکر می کنید که برای درک آن به مدرک فیزیک نیاز دارید، بخشیده می شوید. این چیزی است که ال‌جی در وب‌سایت خود می‌گوید: «فناوری نانو سلول ال‌جی از ذرات برای جذب طول موج‌های نور ناخواسته و افزایش خلوص رنگ‌های قرمز و سبز نمایش داده شده بر روی صفحه‌نمایش استفاده می‌کند.»

در نهایت، جزئیات آنچنان مهم نیستند - آنچه که این نانوذرات کوچک مفید به دست می‌آورند بسیار مهم‌تر است. با فیلتر کردن بهتر رنگ‌های قرمز و سبز، چیزی که به دست می‌آورید کیفیت بالایی از تصویر است که به سادگی در مجموعه‌های استاندارد 4K دریافت نمی‌کنید. آن فیلتر طیف رنگی بهتری تولید می کند: یعنی طیف وسیع تری از رنگ ها.

آنچه در تلویزیون‌های رده بالاتر نیز دریافت می‌کنید - مانند خط Nano91 - چیزی به نام فناوری Full Array Local Dimming یا FALD است. این یک فناوری هوشمند است که نور پس‌زمینه تلویزیون را با ظاهر شدن بخش‌های تاریک تصویر کم می‌کند - به سایه‌ها و صحنه‌های شبانه فکر کنید. هر کسی که اصول اولیه فناوری OLED را می‌داند، این را به عنوان چیزی که آن تلویزیون‌ها ارائه می‌کنند، هر چند مؤثرتر و با قیمت گزاف‌تر، تشخیص می‌دهند.

در نهایت این جایی است که تلویزیون‌های نانوسل توسط ال‌جی معرفی شده‌اند: به عنوان جایگزینی کم‌هزینه برای OLED (که ال‌جی نمونه‌های باورنکردنی آن را انجام می‌دهد) برای افرادی که به دنبال کیفیت تماشای کمی بهتر از LCD/4K استاندارد هستند. آنها همچنین دارای تعداد زیادی ویژگی اضافی هستند - از محتوای HDR Dolby Vision (فرمت HDR که Netflix ارائه می دهد) پشتیبانی می کنند و صدای Dolby Atmos را ارائه می دهند. بسیاری از تلویزیون‌های نانوسل ال‌جی دستیار گوگل را در پلتفرم‌های هوشمند خود تعبیه کرده‌اند که به شما امکان کنترل صوتی روی مجموعه‌تان را می‌دهد.

تلویزیون نانوسل ال‌جی در مقابل OLED: چه چیزی بهتر است؟

OLED، به صراحت بگویم. همانطور که می‌توانید در توضیح تلویزیون‌های OLED ما بخوانید، این تلویزیون‌های برتر از نظر تجربه حسی قهرمان حاکم در بین تلویزیون‌های بازار انبوه هستند. بدون داشتن نور پس‌زمینه داخلی، بسیار باریک‌تر از تلویزیون‌های نانوسل هستند. به همین دلیل است که به عنوان یک قاعده کلی، حداقل 1200 پوند برای یک مجموعه هزینه می کنید، در حالی که تلویزیون های نانوسل از 650 پوند شروع می شوند. در انتهای این مقاله تعدادی از تلویزیون های نانوسل ال جی را در بازار انتخاب کرده ایم.

 

با توجه به تفاوت قیمت، مقایسه مستقیم بین NanoCell و OLED منصفانه نیست. در عوض، ما باید به نزدیکترین معادل نگاه کنیم: QLED.

تلویزیون نانوسل ال‌جی در مقابل QLED: چه چیزی بهتر است؟

QLED یک فناوری نمایشگر است که توسط سامسونگ توسعه یافته است. مانند NanoCell، در بازار به عنوان نوعی میانه مقرون به صرفه بین تلویزیون های استاندارد 4K و OLED قرار دارد. مشابه نانوسل، همچنان از نور پس‌زمینه LED سنتی استفاده می‌کند، اما از لایه‌ای از نقاط کوانتومی برای کمک به بهینه‌سازی پیکسل‌های تصویر استفاده می‌کند.

 

ما آزمایش مستقیمی انجام نداده‌ایم، اما می‌توانیم به شما بگوییم که تلویزیون‌های NanoCell به طور گسترده تصدیق می‌کنند که تصویر روشن‌تری نشان می‌دهند، در حالی که تلویزیون‌های QLED رنگ‌های مشکی‌تری را ارائه می‌کنند. به این فکر کنید که آیا تلویزیون را با چراغ‌های بالای سر روشن یا در تاریکی نسبی تماشا می‌کنید: این به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید کدام گزینه بهتر است.

نمایندگی الجی در تبریز

برای نگاهی گسترده تر به مقایسه ال جی و سامسونگ به عنوان برندهای رقیب، مقاله تلویزیون ال جی یا سامسونگ ما را از دست ندهید.

آیا تلویزیون نانوسل ارزشش را دارد؟

بله، اگر نمی‌توانید - یا نمی‌خواهید - پول زیادی را برای یک مجموعه OLED خرج کنید.

 

آنچه مهم است به خاطر داشته باشید این است که ال‌جی یکی از برندهای پیشرو تلویزیون در بازار بریتانیا است. بر اساس یک نظرسنجی در سراسر کشور، تقریباً 11 میلیون نفر در بریتانیا صاحب یک تلویزیون ال جی هستند (که تنها توسط سامسونگ با 15 میلیون شکست خورده است). پلتفرم webOS که در تلویزیون های هوشمند ال جی گنجانده شده است، به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین ها شناخته می شود، بنابراین ممکن است به شما کمک کند تصمیم خود را بهتر کنید. می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد webOS در بخش تلویزیون هوشمند ما بخوانید. در نهایت، اگر تلویزیون ال‌جی بخرید، می‌توانید مطمئن باشید که یکی از شجره‌نامه‌های خاصی را دریافت می‌کنید.

 

اگر به خرید تلویزیون نانوسل فکر می کنید، توصیه ما این است که همزمان QLED سامسونگ را مرور کنید. مطمئن شوید که اندازه مناسب را می دانید (راهنمای اندازه تلویزیون را بررسی کنید)، و سپس ما فکر می کنیم که این موردی برای مقایسه قیمت های هر مارک است. ممکن است یکی از آنها در فروش باشد و یکی نه.

a

whatsapp