تکنولوژی QNED الجی

 

طیف جدیدی از صفحه نمایش های الجی در سال 2022 تحت عنوان QNED در سرتاسر جهان شروع به عرضه می کند. ترکیب جدید و هیجان انگیز الجی از LCD نانوسل و نور پس زمینه LED برای اولین بار وارد بازار می شود که QNED نام دارد اما این QNED چیست؟
نام QNED بسیار شبیه به QLED است که تکنولوژی سامسونگ است و از آنجاکه این دو شرکت رقبای نزدیکی هستند این مقداری گیج کننده است. آیا یکی هستند ؟ آیا الجی از سامسونگ تقلید کرده است؟ آیا اصلا QNED جایگزین OLED خواهد شد؟ در این مقاله به بررسی کامل این موضوع خواهیم پرداخت.

انواع تلویزیون های کیوند ال جی

در نقد و بررسی تلویزیون های کیوند ال جی به مدل های ساخته شده در این شرکت می پردازیم که تعدا آن ها بسیار محدود می باشد و تنوع در این مدل های کم می باشد اما همین تعدا محدود کارایی های عالی و منحصر به فردی دارند که تلویزیون را از هر لحاظ خاص و منحصر به فرد می کنند.

تلویزیون های سری QNED ال جی در واقع به عنوان تلویزیون های گیمینگ از آن ها می توان نام برد که تلویزیون های با کیفیت فوق‌العاده با تاخیر ورودی مناسب هستند که در هنگام بازی شما هیچ صفحه ای را از دست نخواهید داد و همچنین رفرش ریت بالا در این مدل ها و وجود پورت HDMI 2.1 در آن ها در مزایا و معایب تلویزیون QNED ال جی آن را جزء تلویزیون های مناسب گیمینگ کرده است.

وجود گیرنده داخلی در تمام مدل های ال جی شما را از تهیه جداگانه هر گونه گیرنده ای بی نیاز می کند و همچنین وجود پورت های مهم واساسی چون HDMI, USB امکان اتصال مستقیم به تلویزیون را فراهم آورده و از طریق بلوتوث Blutooth  و وای فای WiFi نیز امکان اتصال غیر مستقیم به این تلویزیون ها فراهم می باشد

نمایندگی الجی در تبریز-نمایندگی فیلیپس در تبریز

قبل از هر چیز تلویزیون QNED806QA دارای کیفیت تصویر فورکی 4K است که به لطف تکنولوژی کیوند تصویر را به صورت بسیار جذابی به نمایش می گذارد. تلویزیون سری QNED80 الجی مدل QNED806 با نرخ رفرش قابل قبول 120 هرتز و پشتیبانی از VRR و همچنین بهره وری از HDMI نسخه 2.1 براحتی هر چه تمام تر تصاویر و ویدیوهای سریع را پردازش می کند و گزینه بسیار خوبی برای بازی است. هم چنین پردازنده قدرتمند فورکی 4 هسته ای آلفا 7 نسل 5 با پشتیبانی از HDR چندگانه جای هیچ ایراد گرفتنی برای تلویزیون کیوند QNED806 الجی نذاشته. از همه مهم تر قیمت مناسب تلویزیون سری 80 کیوند QNED 806 نسبت به تلویزیون های هم سطح خود است که باعث میشه هر خریداری براحتی از این تلویزیون نگذرد. تلویزیون کیوند الجی تولید 2022 پیش بینی میشود در سال 2022 به یکی از پر فروش ترین تلویزیون های بازار تبدیل گردد و غوغا به پا کند. این تلویزیون سری QNED80 در سایزهای 55 اینچ، 65 اینچ، 75 اینچ و 85 اینچ در فروشگاه تی وی سنج موجود است که مشخصات این تلویزیون در همه سایزها تقریبا برابر و در یک سطح است.

سیاست نام‌گذاری

دنیای فناوری پر از کلمات اختصاری است و فهمیدن تمامی آن‌ها کار راحتی محسوب نمی‌شود. به‌طور معمول یک سری عبارت اختصاری ویژه وجود دارند که معنایشان در گذر زمان دست‌خوش تغییر نمی‌شود. همین موضوع باعث می‌شود محصولات مختلف را به شکلی درست با یکدیگر مقایسه کنیم. برای مثال اگر سونی و بوز بگویند هدفون‌شان دارای فناوری ANC است، می‌دانیم هردوی آن‌ها به فناوری «حذف نویز فعال» (Active Noise Cancellation) اشاره می‌کنند. با دانستن این موضوع، سؤال اصلی در ذهن ما ایجاد می‌شود: کدام هدفون ANC بهتری دارد؟

همین موضوع را باید بتوان به دنیای تلویزیون‌ هوشمند تعمیم داد. اکنون که ال‌جی، ویزیو (Vizio)، سونی و فیلیپس فرایند تولید تلویزیون‌ مبتنی بر فناوری OLED را آغاز کرده‌اند، نباید هیچ شک و شبهه‌ای درباره‌ی معنای واقعی OLED وجود داشته باشد؛ حتی درصورتی‌که تلویزیون‌ های OLED شرکت‌های مختلف از لحاظ کیفیت تصویر خروجی تفاوت‌هایی محسوس با یکدیگر داشته باشند. در واقع آنچه به آن اهمیت می‌دهیم، OLED بودن تلویزیون‌ است.

با همه‌ی این‌ها استفاده‌ی ال‌جی از عبارت QNED باعث ایجاد سردرگمی زیادی می‌شود. دلیل اصلی این است که پیش‌تر تعریفی برای عبارت QNED ارائه شده؛ اما وقتی ال‌جی از QNED استفاده می‌کند، به‌طور کامل به معنای اصلی عبارت QNED وفادار نیست.

 

جمع بندی

در کل در بررسی تخصصی تلویزیون کیوند ال جی به این نتیجه می رسیم که اگر تلویزیونی در حد اولد می خواهید اما قصد صرف هزینه بالا نداریم با اطلاع از مزایا و معایب تلویزیون QNED ال جی به این گزینه هم می توانید فکر کنید که با توجه به نقد و بررسی تلویزیون کیوند ال جی به این نتیجه رسیدیم محصولی بی نظیر برای تماشای فیلم و گیمینگ می باشد.

این تلویزیون چیزی ما بین اولد و کیولد بوده که عمق سیاهی را از اولد و درخشانی تصویر را از کیولد به ارث برده است که تصویری را به نمایش می گذارد تصویری با کنتراست رنگ و جزئیات تصویر بالا به دلیل وجود ذرات نانو در کنار کوانتوم بوده که به عنوان یک فیلتر خروجی که از تصویر ارائه می دهند تصویری زنده و فعال می باشد

 

 

whatsapp