چرا تلویزیون من سیگنال نمیدهد؟ راهنمای عیب یابی سریع

چرا تلویزیون من سیگنال نمیدهد؟ راهنمای عیب یابی سریع

تعمیر تلویزیون در تبریز

چه به دلیل آب و هوای بد یا مشکلات سخت افزاری، تلویزیون شما می تواند با مشکل "بدون سیگنال" مواجه شود. اگر در محل شما باران شدید، بارش برف یا باد وجود داشته باشد، اپراتور کابلی یا ارائه‌دهنده سرویس پخش، پیام سیگنال را دریافت نکرده است. فقط باید برای مدتی دستگاه را خاموش کنید تا سیگنال دوباره بهبود یابد. این به این دلیل است که دیش های ماهواره ای مدرن برای مقابله با آب و هوای شدید طراحی شده اند.

در تمام موارد دیگر، اگر متقاعد شده‌اید که هیچ مشکلی در سخت‌افزار تلویزیون وجود ندارد، مشکل در یکی از اتصالات متعدد آن است. مراحل عیب یابی ساده در این راهنما را دنبال کنید تا بدون متحمل شدن هزینه زیاد، با مشکل عدم سیگنال مواجه شوید

مشکل "بدون سیگنال" دقیقاً چیست؟

اکثر سازندگان تلویزیون دارای مکانیزم اتصال خودکار هستند که به محض روشن کردن کنترل از راه دور، دستگاه را شناسایی و روی صفحه نمایش می دهد. اگر تلویزیون شما سیگنالی را نشان نمی‌دهد، حتی اگر روی منبع یا ورودی صحیح به عنوان جعبه کابل تنظیم شده باشد، چیزی که با آن روبرو هستید یک مشکل دریافت شبکه است.

 

ابتدا می توانید سعی کنید تلویزیون را خاموش کنید، چند دقیقه صبر کنید و دوباره راه اندازی کنید. اگر مشکل ادامه داشت، باید تک تک اتصالات را یک به یک برای عیب یابی بررسی کنید. این یک فرآیند ساده حذف است.

اگر از یکی از درگاه‌های HDMI تلویزیون برای اتصال به لپ‌تاپ/رایانه یا هر دستگاه اشتراک‌گذاری صفحه دیگری استفاده می‌کنید، قبل از ادامه باید آن‌ها را جدا کنید.

whatsapp