چرا تلویزیون من آبی به نظر می رسد؟

آیا تلویزیون شما خیلی آبی به نظر می رسد؟ این مشکل در کیفیت تصویر تلویزیون شما می تواند رنگ مایل به آبی را در هر چیزی که تماشا می کنید ایجاد کند. هنگام مشاهده یک تصویر سفید بیشتر آشکار است، اما می تواند رنگ های دیگر را نیز تغییر دهد. این مقاله به شما کمک می کند تا بفهمید چرا تلویزیون شما آبی به نظر می رسد و مشکل را برطرف کنید

چرا تلویزیون من آبی به نظر می رسد؟

تنظیمات تلویزیون شما رایج ترین دلیلی است که ممکن است تلویزیون شما آبی به نظر برسد. اکثر تلویزیون ها دارای طیف گسترده ای از تنظیمات کیفیت تصویر هستند که می تواند ظاهر تصویر را تغییر دهد. در حالی که اکثر تنظیمات تلویزیون را بهتر جلوه می دهند، یک اشتباه می تواند باعث نتایج ناخواسته شود، از جمله ظاهر بیش از حد آبی.

 

این تنها دلیلی نیست که تلویزیون ممکن است آبی به نظر برسد. علل دیگر عبارتند از:

 

تنظیم نادرست در دستگاه متصل.

کابل ها یا اتصالات معیوب.

نور پس زمینه معیوب در تلویزیون LCD با نور پس زمینه LED.

رنگ آبی همیشه به معنای وجود مشکل نیست. برخی از تلویزیون ها هنگام کار معمولی کمی رنگ آبی دارند.

چگونه تلویزیونی را که آبی به نظر می رسد تعمیر کنیم

برای تعمیر تلویزیونی که آبی به نظر می رسد این مراحل را دنبال کنید. این مراحل باید مشکل ناشی از تنظیمات نادرست تلویزیون، تنظیمات نادرست دستگاه یا اتصال معیوب را برطرف کند.

 

تلویزیون را خاموش کنید و دوباره روشن کنید. انجام این کار به ندرت کمک می کند اما فقط یک ثانیه طول می کشد و شانس کمی برای حل مشکل دارد.

 

دکمه منو روی کنترل از راه دور تلویزیون خود را فشار دهید. لیستی از تنظیمات باید روی تلویزیون ظاهر شود. به دنبال بخشی با عنوان Image Mode، Picture Mode یا Display Mode باشید.

 

این بخش شامل حالت های از پیش تعیین شده با برچسب هایی مانند Cinematic یا Bright است. این حالت ها را ورق بزنید تا ببینید آیا تصویر به دست آمده بیشتر مورد پسند شماست.

دکمه منو روی کنترل از راه دور تلویزیون خود را فشار دهید. به دنبال بخشی با عنوان دمای رنگ باشید. تنظیمات از پیش تعیین شده را با برچسب هایی مانند گرم و سرد فهرست می کند. تنظیم دمای رنگ را به گرم تغییر دهید.

 

برخی از تلویزیون ها در عوض دمای رنگ را بر حسب درجه کلوین فهرست می کنند، مانند 6500K یا 5700K. تلویزیون را روی تنظیمات زیر 5000K تنظیم کنید.

 

اگر در مورد دمای رنگ کنجکاو هستید، می توانید در مورد دمای رنگ در تلویزیون های مدرن بیشتر بخوانید. جالب تر از چیزی است که شما ممکن است فکر کنید.

 

دمای رنگ دستگاهی را که فیلم را به تلویزیون می فرستد تغییر دهید. مراحل انجام این کار بسته به دستگاه متفاوت است، اما بسیاری از آنها تنظیمات تصویر، ویدیو یا تصویر را ارائه می دهند که می تواند بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارد.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد تنظیماتی که ارائه می دهد، به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

اتصال دستگاه ارسال کننده فیلم به تلویزیون را بررسی کنید. مطمئن شوید که کابل ویدئو، معمولا یک کابل HDMI، محکم به تلویزیون وصل شده باشد.

 

راهنمای ما برای عیب یابی مشکلات اتصال HDMI می تواند جزئیات بیشتری را ارائه دهد.

 

کابل HDMI را که دستگاهی را که استفاده می کنید به تلویزیون متصل می کند، بررسی کنید. به دنبال نشانه های سایش، از جمله بریدگی، پارگی، سیم کشی در معرض یا گره باشید. اگر متوجه آسیب دیدید کابل را تعویض کنید.

 

کابل HDMI را از تلویزیون جدا کنید. انتهای کانکتور کابل HDMI و درگاه HDMI تلویزیون را برای علائم آسیب بررسی کنید. اگر به نظر می رسد کانکتور آسیب دیده است، کابل را تعویض کنید. اگر به نظر می رسد پورت HDMI تلویزیون شما آسیب دیده است، از درگاه دیگری استفاده کنید.

 

سعی کنید دستگاه دیگری را از طریق یک درگاه HDMI دیگر به تلویزیون خود متصل کنید. این به شما کمک می کند تشخیص دهید که آیا مشکل از تلویزیون شما است یا دستگاه متصل به آن.

whatsapp